hoe reageerden jullie kinderen?

Plaats reactie
Anne
Berichten: 7
Lid geworden op: 27-05-2014 21:52

hoe reageerden jullie kinderen?

Bericht door Anne » 18-06-2014 10:56

We zijn altijd heel open naar onze dochters, over alles. Ze weten ook dat ik 2 keer per jaar naar Groningen ga voor controles.
Ik heb uitgelegd dat dat is om te voorkomen dat ik ziek wordt.

Nu ik de beslissing heb gemaakt om me preventief te laten opereren wil ik ze dat ook graag vertellen.

De jongste (bijna 7) is vorige week op schoolreis geweest, de oudste was maandag jarig (10) en is vandaag op 3-daagse schoolreis gegaan.

Om ze het nou te vertellen vlak voor dat soort spannende dingen leek ons niet verstandig.

Volgende week hoop ik dus op een rustig moment zodat ik ze het kan vertellen.

Nou las ik in een folder dat je bv ook school moet inlichten, zodat Juf ook kan opletten op evt veranderd gedrag.

Hoe reageerden jullie kinderen op jullie operatie???
36, BRCA-2 "09.
Nina
Site Admin
Berichten: 34
Lid geworden op: 02-04-2014 15:38

Bericht door Nina » 18-06-2014 20:21

ik heb mijn zoontje (nu net 6) eigenlijk niet zoveel verteld.
dat mama geopereerd moet worden zodat ze niet net zo ziek word als oma en daar heb ik het eigenlijk bij gelaten.

hij heeft mij na de operatie ook niet "naakt" gezien. ik vind het niet nodig om hem daar nu mee op te zadelen of te laten schrikken. verder merkt ie er weinig van.

maar jouw kindjes zijn al wat ouder dus die zou je misschien wel iets meer uit kunnen leggen.
maar dan nog hou ik de vraag of zij er iets mee opschieten behalve onrust.

ik heb ook school gewoon ingelicht hoe en wat. zodat zij ook een oogje in het zeil kunnen houden en weten hoe de thuissituatie is.
28 - brca1 - Diepflap 26-03-2014 - Rotterdam.
Anne
Berichten: 7
Lid geworden op: 27-05-2014 21:52

Bericht door Anne » 24-06-2014 22:02

36, BRCA-2 "09.
Plaats reactie