Besluit

Plaats reactie
Loes
Berichten: 6
Lid geworden op: 28-05-2014 22:18

Besluit

Bericht door Loes » 09-06-2014 22:38

Lieve allemaal,
Afgelopen week heb ik een grote knoop doorgehakt: mijn borsten gaan weg. Het zat de afgelopen weken elke dag in mijn hoofd. Ik heb momenteel geen werk, dus dat geeft ook volop ruimte er mee aan de slag te gaan. Voor mij staat vast: ik wil niet ziek worden, maar het idee van mijn borsten, waar ik zo trots op ben, afscheid te moeten nemen vind ik heel moeilijk. Toen ik dinsdag hoorde dat bij de 1e screening van mijn nichtje borstkanker is geconstateerd, was het klaar. Ik heb die keuze nog, zij niet. Haar moeder heeft net uitzaaiingen van eierstokkanker gekregen. Ze is de lievelingszus van mijn overleden vader (ook door BRCA). Dit moet stoppen, dus ik heb een afspraak met mijn chirurg gemaakt. Soms word ik misselijk bij het idee, maar dat is spanning die logisch is zeg ik tegen mezelf. Het is misschien wel het moeilijkste besluit uit mijn leven.
Jullie hebben me onbewust heel erg met mijn besluit geholpen. Dankzij jullie verhalen heb ik vertrouwen gekregen in de operatie, dat grote dilemma is weggenomen. Eerst had ik het idee dat ik er als een toegetakelde vrouw uit zou gaan zien. Nou, dat gaat niet gebeuren dacht ik! En inderdaad, ik weet nu dat dat niet zo is. Ik had 2 maanden geleden geen idee waar ik eigenlijk over wilde beslissen. Nu heb ik ook het boek van Nicky Westerhof gelezen en dat samen heeft me de inzichten gegeven die ik nodig had. Dus: dames dikke THANKS!
38 jaar - Zierikzee - BRCA2
Later als ik groot ben, daar ga ik toch niet op wachten... #quote#Loesje
Nina
Site Admin
Berichten: 34
Lid geworden op: 02-04-2014 15:38

Bericht door Nina » 10-06-2014 14:35

wat fijn dat je een keuze hebt kunnen maken! (geeft misschien ook wel een beetje rust)

voor welke operatie wil je gaan?
28 - brca1 - Diepflap 26-03-2014 - Rotterdam.
Loes
Berichten: 6
Lid geworden op: 28-05-2014 22:18

Bericht door Loes » 11-06-2014 21:36

Dat geeft inderdaad wat rust. Ik wil graag de diep-flap. Maar ik hou er rekening mee dat ik niet genoeg vet op mijn botjes heb. Eerst wilde ik geen siliconen. Dacht: dan zonder borsten en met protheses, maar daar ben ik van mening in veranderd. Met borsten blijf ik meer wie ik ben.
38 jaar - Zierikzee - BRCA2
Later als ik groot ben, daar ga ik toch niet op wachten... #quote#Loesje
Anne
Berichten: 7
Lid geworden op: 27-05-2014 21:52

Bericht door Anne » 12-06-2014 09:33

Ik dacht dat ik makkelijk genoeg vet op mn buik zou hebben voor een diep, maar de pc dacht daar anders over :D .
Na het gesprek en de uitleg over de verschillende methodes begrijp ik waarom ik geen diep kan krijgen. Buikvet genoeg ,maar op de verkeerde plek. Je moet het echt op je onderbuik hebben zitten en ik heb vooral "maag"vet. Als ík een diep zou doen krijg ik max een a-cup. En dat is in mijn geval natuurlijk geen gezicht :lol: . Ik heb nu nl een h-cup.

Heb je al een afspraak gemaakt??

Spannend hoor! Maar het komt allemaal goed :wink:
36, BRCA-2 "09.
joyce
Berichten: 8
Lid geworden op: 28-05-2014 07:25

Bericht door joyce » 12-06-2014 15:38

Spannend hoor.
Fijn dat je een besluit hebt kunnen nemen. Dat zal vast meer rust geven.
33jr, BRCA2+, LUMC
Loes
Berichten: 6
Lid geworden op: 28-05-2014 22:18

Bericht door Loes » 16-06-2014 10:25

Volgende week donderdag heb ik een afspraak bij dr. Koppert in het EMC.
38 jaar - Zierikzee - BRCA2
Later als ik groot ben, daar ga ik toch niet op wachten... #quote#Loesje
Anne
Berichten: 7
Lid geworden op: 27-05-2014 21:52

Bericht door Anne » 18-06-2014 10:01

oh dat is mooi snel! Succes!!
36, BRCA-2 "09.
Dian
Berichten: 3
Lid geworden op: 23-07-2014 15:11

Bericht door Dian » 23-07-2014 15:27

Wat fijn voor je dat je je keuze hebt gemaakt, en dat je al zo snel terecht kan! Je afspraak is ondertussen al geweest, maar wil je toch even heel veel succes wensen!

Dr. Kopperts is een ontzettend lieve arts!
Door haar heb ik er echt vertrouwen in gekregen!
Plaats reactie